Hur använder man pärmregistret?

pärm med register
Jag gör som så att jag läser vad jag vill slå upp, och om det finns t ex vid siffran 3 så sätter jag höger tumme på den blå trean och lyfter sedan upp tvåan och allt ovanför för att vika upp pärmen. Det som tillhör 3:an finns alltså ovanför fliken med nummer 3 på, alltså mellan bladen 2 och 3.
Hur gör de som jobbar på kontor, gärna stora kontor? Kör de ett och samma sätt, och är det mitt sätt? Jag har fått för mig det i alla fall. (Men P vill göra som så att han sätter pappren som tillhör 3 under bladet med 3-fliken...) Ja det får han väl om han vill, i sina pärmar. Jag bara undrar om det finns ett rätt sätt....? Hur tänkte de som tillverkade pärmregistren?

Tillägg 19/3: Förtydligar: Jag sätter såklart de nyaste pappren övest i varje kategori. Alltså t ex treans papper, de som sitter mellan blad 2 och blad 3, av de pappren där sitter de nyaste hela tiden överst.

Kommentarer
Postat av: Ulla i Skåne

Jag gör som P. Så har jag alltid gjort. Med de nyaste papperna överst.

2006-03-19 @ 11:12:57
Postat av: Nilla

ja nyaste överst har jag med.
Har du sett några som gör som jag då?

2006-03-19 @ 13:13:51
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag sätter papprena efter siffran. Om det finns något rätt eller fel vet jag inte.

2006-03-19 @ 18:11:17
Postat av: Lina

Personen i denna bloggen verkar göra som du om jag förstår det rätt. Det står under andra rubriken.

2006-03-19 @ 18:25:58
Postat av: Lina

Kanske bra om jag skriver adressen också.
http://thebe.blogsome.com/2005/03/24/

2006-03-19 @ 18:34:53
Postat av: Nilla

(andra kommentaren här var Nilla som svarade Ulla)
/ Nilla - Tankebubblor

2006-03-19 @ 18:36:56
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Leifadina

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2009-04-06 @ 09:43:05
URL: http://leifadina.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0