Les Mills Grit strength

grit
 Bild: http://w3.lesmills.com/

Så här står det om passet:
"LES MILLS GRIT™ SERIES - Högintensiv intervallträning i mindre grupper på 30 minuter. LES MILLS GRIT™ series är designade för att på ett effektivt sätt utmana dig fysiskt genom högintensiv intervallträning. Serierna är 30 minuter långa och uppdelade i tre grenar med olika fokus.
GRIT™ STRENGTH är designat för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du skivstång, viktplatta och steplåda för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. Prestera fortare på en högre nivå, med GRIT™ STRENGTH."
Läs mera här: http://w3.lesmills.com/sweden/en/classes/les-mills-grit-series/

Jag var på ett nytt pass igår. Inte på Friskis och Svettis, utan jag följde med en kompis till ett annat träningsställe. Kul att testa nya saker! Man kan väl säga så här att detta är pass för den som har kört Body Pump eller annan skivstångsträning tidigare, för i Grit går det undan och det är viktigt att ha rätt teknik på skivstången! Rätt teknik är det viktigaste för att inte skada sig eller få ont i handlederna, knäna och så vidare. Även på t ex armhävningar är det viktigt med tekniken. När du känner att du tappar bålstyrka och inte orkar hålla rätt teknik längre så gå ner på knäna och fortsätt jobb med lättare belastning. Har du lite koll och vana så kan du testa Grit.
 
Jag har kört skivstång, och även cirkelfys, regelbundet i fler år nu på Friskis. Innan det höll jag på med Body Pump (och Step Up, aerobics med mera). Jag har det jag gillar på Friskis & Svettis men kanske blir det att jag testar fler nya pass på andra ställen som komplettering, Body Combat låter kul till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0